Phuket town, Koh Phi Phi, Koh Samui - Reisverslag uit Makkasan, Thailand van elineenchantal - WaarBenJij.nu Phuket town, Koh Phi Phi, Koh Samui - Reisverslag uit Makkasan, Thailand van elineenchantal - WaarBenJij.nu

Phuket town, Koh Phi Phi, Koh Samui

Door: Eline en Chantal

12 Juli 2014 | Thailand, Makkasan

De volgende dag zijn we naar het eiland Phi Phi gegaan wat nog een behoorlijk gevaarlijke rit was met de boot. Gelukkig heel aangekomen en met de backpacks om, op zoek gegaan naar een slaapplek. Op Phi Phi kan je alles te voet doen omdat het eiland klein is. De straatjes zijn heel gezellig en aan het strand liggen veel vissersbootjes. Na even gelopen te hebben, kwamen we een goedkoop hosteltje tegen.. En wat voor een... De deur kon niet op slot vanaf de buitenkant en we moesten dus door het raam. gelukkig wel dichtbij het strand en we zijn er gelijk op uit gegaan. Savonds voor het uitgaan nog een powernap gedaan wat nog behoorlijk moeilijk was met al die muziek buiten. Daarna klaar gemaakt voor nederland- argentinië en eerst nog even een strandfeest gepakt! de emmers gingen er behoorlijker snel doorheen.. Haha! Daarna de wedstrijd gekeken en die avond gezellige mensen ontmoet! na de wedstrijd snel ons bed ingegaan en de volgende ochtend uitgebrakt op het strand met de backpacks want we moesten al 11 uur uitchecken... Heel fijn! Na een moe en ziek dagje zijn we weer terug gegaan naar het vaste land naar Phuket town. We zaten midden in de lokale bevolking en gingen opzoek naar eten om toch nog onze maagjes te vullen. Onderweg nog een tempel / school tegen gekomen waar we wierook hebben opgestoken. Uiteindelijk bij een thais restaurantje geweest waar we ontbijt hebben besteld om 9.uur savonds... De volgende dag al vroeg naar het eiland Ko Samui wat een hele dag reizen was.. Eindelijk aangekomen werden we vervoerd met tuktuks waarbij mensen ook moesten staan en zichzelf vast moesten houden aan de tuktuk.. Alle ruimte word hier gebruikt! De backpacks werden op het dak gedumpt en we warHet nachtleven in Phuket is geweldig! Dat hebben we de eerste nacht al mee gemaakt. grote clubs en mensen die een flyer voor je neus houden met pingpong shows. Overdag wilde we gaan surfen bij een bekend strand, maar helaas was er geen strand en de zee was te woest. Letterlijk gedropt dus. Toen maar besloten om terug te lopen wat nog een stukje was en de eerste thaise regenbui mee gemaakt ! Ze maken hier trouwens ook heerlijke pannenkoeken met fruit:) verder nog wat mooie dingen geshopt en heerlijke dingen gegeten. de laatste nacht werden we al vroeg gewekt door een enorme knal buiten.. Een ongeluk vlak voor ons hotel met stilstaande auto en scooter (NEDERLANDERS)
De volgende dag zijn we naar het eiland Phi Phi gegaan wat nog een behoorlijk gevaarlijke rit was met de boot. Gelukkig heel aangekomen en met de backpacks om, op zoek gegaan naar een slaapplek. Op Phi Phi kan je alles te voet doen omdat het eiland klein is. De straatjes zijn heel gezellig en aan het strand liggen veel vissersbootjes. Na even gelopen te hebben, kwamen we een goedkoop hosteltje tegen.. En wat voor een... De deur kon niet op slot vanaf de buitenkant en we moesten dus door het raam. gelukkig wel dichtbij het strand en we zijn er gelijk op uit gegaan. Savonds voor het uitgaan nog een powernap gedaan wat nog behoorlijk moeilijk was met al die muziek buiten. Daarna klaar gemaakt voor nederland- argentinië en eerst nog even een strandfeest gepakt! de emmers gingen er behoorlijker snel doorheen.. Haha! Daarna de wedstrijd gekeken en die avond gezellige mensen ontmoet! na de wedstrijd snel ons bed ingegaan en de volgende ochtend uitgebrakt op het strand met de backpacks want we moesten al 11 uur uitchecken... Heel fijn! Na een moe en ziek dagje zijn we weer terug gegaan naar het vaste land naar Phuket town. We zaten midden in de lokale bevolking en gingen opzoek naar eten om toch nog onze maagjes te vullen. Onderweg nog een tempel / school tegen gekomen waar we wierook hebben opgestoken. Uiteindelijk bij een thais restaurantje geweest waar we ontbijt hebben besteld om 9.uur savonds... De volgende dag al vroeg naar het eiland Ko Samui wat een hele dag reizen was.. Eindelijk aangekomen werden we vervoerd met tuktuks waarbij mensen ook moesten staan en zichzelf vast moesten houden aan de tuktuk.. Alle ruimte word hier gebruikt! De backpacks werden op het dak gedumpt en we waren blij dat wij en de tassen heel aan zijn gekomen! Nu lekker genieten hier en vanmiddag naar het grote party eiland! groetjes ons!en blij dat wij en de tassen heel aan zijn gekomen! Nu lekker genieten hier en vanmiddag naar het grote party eiland! groetjes ons!